П`ятниця, 17.05.2024, 14:01
Вітаю Вас Гість | RSS

Електронне портфоліо Ковальчук Н.Я.

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [4]
методична робота [2]
методична робота
портфоліо [0]

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Застосування інтерактивних технологій на уроках фізики

Педагогіка сучасного дня вимагає від учителя-предметника не тільки високого професіоналізму(в розумінні володіння фізикою), але і високого рівня володіння методичною підготовкою       Сухомлинський писав, що саме від  педагога залежить, чим саме стане серце дитини – «ніжною квіткою чи засушеною корою». Він наголошував, що робота вчителя – це творчість, а не буденне заштовхування знань у дітей. Для кожного вчителя дуже важливо, щоб діти, дивлячись на нього, перш за все сприймали його  як педагога-людину, яка здатна співпрацювати. Творчій співпраці вчителя і учня сприяють інтерактивні методи навчання, які захоплюють учнів, пробуджують у них інтерес, навчають самостійного мислення.

Термін "інтерактивний” прийшов до нас з англійської і має значення "взаємодіючий”. Використання інтерактивного навчання не самоціль. Це лише засіб для досягнення тієї атмосфери в класі, яка найкраще сприяє співробітництву, порозуміння і доброзичливості, надає можливості дійсно реалізувати особистісно-орієнтоване навчання. На своїх уроках я застосовую різноманітні форми й методи навчання, прагну, щоб кожен учень був активним його учасником Адже вчитель – це творець уроку, а учні в класі – його асистенти, без яких не відбувається навчальне дійство.

Сучасні уроки відзначаються різноманіттям форм організації навчання: лекції, семінари,практикуми, ігри, конференції, презентації тощо. Кожен урок – це ще одна сходинка до храму знань і умінь.

У своїй педагогічній роботі я широко використовую під час проведення уроків фізики  інтерактивні технології. Досвід моєї роботи, практика переконують, що за всієї різноманітності нетрадиційних уроків в основі кожного з них лежить така форма організації навчання. Так, в 11 класі було проведено урок-диспут "Рентген чи Пулюй”, метою якого було вшанувати пам’ять видатного вченого, науковця світового рівня, здійснювати патріотичне виховання, розкрити учням славні сторінки вітчизняної фізики.

Із захоплення одинадцятикласники готувались до уроку – рольової гри  "Суд над Фізикою”. Цей урок-рольова гра був проведений, як урок узагальнення та систематизації знань. У старших класах групова робота також зарекомендувала себе з позитивної сторони. Так, при вивченні теми "Сила Ампера”, в 10 класі, клас ділиться на групи (по 4 уч.). Кожній групі даю блок запитань, на які вони повинні дати відповідь, користуючись підручником, приладами, таблицями, довідниками. 

Різновидом загальногрупового обговорення є технологія "Мікрофон”, яка надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію.

Доводилось у своїй роботі використовувати й типу технологію, як "Ажурна пилка” ("Мозаїка”) Ця технологія використовується для створення на уроці ситуації, яка дає змогу учням працювати разом для засвоєння великої кількості інформації за короткий проміжок часу.

Урок – казку проводила з учнями  8 класу «Пригоди у країні Електронія».

Згадуються слова В. Сухомлинського, який писав, що наша праця проходить у світі  дитинства – ось про що не можна забувати ні на хвилинку. А це особливий світ, який ні з чим не порівняти. Треба знати його, але цього мало. В кожному вчителеві повинна сяяти і ніколи не згасати маленька іскорка дитини. Звичайно життя дитячого серця щогодини несе нам задоволення і невдоволення, радість і прикрість, подив і захоплення, ласку і гнів.  У тому широкому діапазоні, що його дає нам світ дитинства, є приємні і неприємні мелодії, які радують і які засмучують. Уміти розібратися в цій гармонії – найважливіша умова духовної повноти, радості й успіху в педагогічній праці.

Готуючись до уроку стараюсь продумати кожний крок, знайти ті непомітні вузлинки, з якого народжується запитання. Адже запитання збуджує бажання вчитися. Для цього треба знати, що сказати, а що залишити недоговореним – це ніби приманка для мислення школяра. Як відомо в двигуні внутрішнього згоряння робочу суміш запалює іскра. Так само учнівську думку запалює інтерес. Необхідно навчити дитину любити і хотіти, а вже потім знати і вміти.                                                                       

Категорія: Мої статті | Додав: Nina (28.03.2012)
Переглядів: 3444 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
1 Надія  
0
Скачати розробки уроків з фізики

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук